Ένας ανελκυστήρας χωρίς συρματόσχοινα , ο οποίος κινείται με μαγνητικούς γραμμικούς κινητήρες και μπορεί να κατευθύνεται όχι μόνο κατακόρυφα αλλά και οριζόντια, υπόσχεται να αλλάξει τους ουρανοξύστες του μέλλοντος.

Πολλοί θάλαμοι στο ίδιο φρεάτιο

  Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η γερμανική ThyssenKrupp, γίγαντας της χαλυβουργίας και των ανελκυστήρων, παρουσίασε το νέο σύστημα Multi, το οποίο επιτρέπει σε πολλές καμπίνες  να κινούνται μέσα στο ίδιο φρεάτιο.

Εδώ και χρόνια οι κατασκευάστριες Εταιρίες Ανελκυστήρων αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες για αλλαγή του παραδοσιακού σχεδιασμού. Καθώς η αρχιτεκτονική δομή των κτηρίων αλλάζει, οι ανελκυστήρες που εξυπηρετούν μετακινήσεις μεγάλου όγκου κατοίκων και εργαζομένων , προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Η εποχή του ανελκυστήρα με συρματόσχοινα , μιας εφεύρεσης 160 ετών , σιγά σιγά πλησιάζει στο τέλος της .  Οι ανελκυστήρες  θέτουν περιορισμούς στο ύψος των ουρανοξυστών: όσο ψηλότερο το κτήριο, τόσο περισσότερα φρεάτια ανελκυστήρων πρέπει να στριμωχτούν στην ίδια επιφάνεια, καταναλώνοντας πολύτιμο χώρο.

Το σύστημα Multi θα μπορούσε να δώσει τη λύση. Όταν ο ανελκυστήρας φτάσει στην κορυφή του φρεατίου, κινείται οριζόντια και στη συνέχεια κατεβαίνει από ένα δεύτερο φρεάτιο. Αυτό απελευθερώνει το πρώτο φρεάτιο για το επόμενο θάλαμο και η διαδικασία επαναλαμβάνεται αδιάκοπα.

Μειονεκτήματα  και  πλεονεκτήματα  αυτού του συστήματος

 Οι ανελκυστήρες του συστήματος, κατασκευασμένοι από ελαφριά, σύνθετα υλικά άνθρακα, δεν αναρτούνται  από συρματόσχοινα όπως οι συμβατικοί ανελκυστήρες. Κινούνται σε κατακόρυφες ράγες με «μαγνητικούς γραμμικούς κινητήρες», μια τεχνολογία της ThyssenKrupp που αναπτύχθηκε αρχικά για τρένα μαγνητικής αιώρησης, γνωστά ως Maglev, τα οποία αιωρούνται πάνω από τις γραμμές με ισχυρά μαγνητικά πεδία.

Το μόνο που δεν εντυπωσιάζει με τους ανελκυστήρες Multi είναι η ταχύτητά τους, η οποία περιορίζεται στα 5 μέτρα ανά δευτερόλεπτο, ή 18 χιλιόμετρα την ώρα. Συγκριτικά, ο ταχύτερος ανελκυστήρας του κόσμου, ο οποίος λειτουργεί στον ουρανοξύστη Taipei 101 της Ταϊβάν, φτάνει τα 16,8 μέτρα το δευτερόλεπτο ή 60,5 χιλιόμετρα την ώρα.

Η ThyssenKrupp υποστηρίζει πάντως ότι, παρά τη χαμηλή ταχύτητα, οι χρήστες δεν θα περιμένουν πολλή ώρα. Η χρήση κοινών φρεατίων επιτρέπει την άφιξη μιας καμπίνας κάθε 15 με 30 δευτερόλεπτα.
Από το 2016, το σύστημα Multi θα δοκιμαστεί σε έναν ουρανοξύστη των 240 μέτρων που κατασκευάζεται στο Ρότβαϊλ της Γερμανίας.

No comments so far.

Αφήστε μια απάντηση